top of page
  • Foto del escritorLaura Lascorz

#4 Anònima

Actualizado: 17 nov 2019


Hi he estat fent molts tombs perquè no sabia què fer-ne, d'aquesta entrevista; no sabia si publicar-la o no. Després de valorar-ho bé, he pensat que paga la pena penjar-la malgrat no tenir ni nom ni foto de la persona que s'amaga darrere el mostrador d'informació turística de Kotor. El que sí que puc dir és que té uns 40 anys.

És la primera montenegrina que entrevisto, és de Kotor i d'entrada em va dir que no hi ha cap diferència entre homes i dones, que mai no li ha passat res d'especial pel fet d'haver nascut dona. Ara bé, després d'això em va dir que millor que em protegís, que les dones sempre ens hem de salvaguardar bé perquè som més febles. I que sí que ha sentit coses que els passen a algunes dones però creu que és perquè no es protegeixen prou. I que als homes també els en passen, de coses dolentes.

La veritat és que a mesura que anava parlant, la seua expressió amable d'atenció al públic es va anar agreujant i va agafar un to força seriós. No sé en què pensava en realitat mentre parlava però segur que en cap cas li va passar pel cap que la resposta també podia ser positiva, que pel fet d'haver nascut dona també li podien passar coses bones...

Després de parlar amb aquesta dona, em vaig quedar una mica desconcertada i vaig decidir buscar-ne una altra. Així vaig conèixer l'Svetlana, la gerent d'un bar-hostal de Kotor. Tampoc no en tinc cap foto perquè no tenia pensat d'incloure-la en aquest text. Ara l'hi poso perquè m'he adonat que, tot i que l'actitud de l'una i de l'altra són completament oposades, la resposta és exactament la mateixa.

L'Svetlana té també uns 40 anys i sembla forta i alegre. És alta, una mica grassoneta i porta els cabells curts, morens i amb algunes canetes. La seva resposta va ser clara i concisa; amb un somriure em va espetegar: "No, mai no m'ha passat res. I no em passarà perquè faig Karate." I se'n va tornar a treballar.

Així que tornem a les mateixes: tot va bé, tots som iguals però, per si de cas no som iguals i no tot va tan bé, millor que ens protegim! Cadascuna a la seua manera!

40 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo

#9 Fatma

bottom of page