top of page
  • Foto del escritorLaura Lascorz

#1 Lena

Actualizado: 17 nov 2019

Aquesta és la Lena. Ens hem conegut a Grožnjan, un poblet centenari ple d'artistes situat dalt d'un turó i envoltat de boscos verds i frondosos al nord de la regió d'Ístria.

La Lena va estudiar filologia italiana i va provar de fer de professora, però no li agrada que tothom li digui com ha de fer la seua feina. Us sona? Els qui pertanyeu a la comunitat educativa ja sabreu que el món és ple de pedagogs de pega! Així que durant el curs escolar treballa amb nens amb necessitats educatives especials i a l'estiu se'n va cap a Grožnjan a fer de dependenta.

Quan li vaig demanar que m'expliqués alguna cosa que li hagués passat pel fet d'haver naixut dona, em va explicar que és així com va aconseguir la feina de dependenta. Diu que la parella propietària de la botiga on treballa només volien contractar una dona però no en sap el perquè. El que sí que em va explicar és que n'està molt contenta perquè és la tercera temporada que hi passa i hi ha fet amics malgrat ser força introvertida.

M'explicava que Grožnjan és un lloc molt peculiar. La gent que hi viu són principalment artistes i han creat una espècie de comunitat que sap acollir molt bé als nouvinguts però que resta tancada al món exterior. La Lena em va explicar que fins i tot hi ha gent que acaba una mica trastocada; que és com si el poble engolís les persones que hi viuen tot l'any.

Aquest llogaret és famós per l'art -està ple d'artesans que venen el seus productes-, el festival de jazz que hi fan la segona quinzena de juliol i l'energia que l'envolta. Pel motiu que sigui, tant si sou dels que creieu en energies com si no, és un poble que no us podeu perdre.


31 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo

#9 Fatma

bottom of page